Czeska Szwajcaria – spływ Kamienicą

Czeska Szwajcaria – spływ kamienicą to kolejna propozycja na spędzenie czasu u naszych południowych sąsiadów. Naszą wycieczkę zaczęliśmy w miejscowości Mezna. Do rzeki Kamienica (Kamenica) prowadzi zielony szlak, schodami w dół. Schodków jest mnóstwo, ale klimat jest ich wart.

Czeska szwajcaria - schody

Kamienica wydrążyła piękny kanion, wzdłuż którego biegnie żółty szlak. Kiedy zeszliśmy do niego z Mezni, to znaleźliśmy się w jego połowie. Kierując się na wschód – można dotrzeć do miejscowości Zamecek, natomiast szlak na zachód prowadzi do Hrenska. Zarówno jeden jak i drugi szlak jest przecięty odcinkami, które trzeba pokonać łodzią.

Czeska Szwajcaria - spływ Kamienicą

My wybraliśmy drogę do Hrenska. Widoki były niesamowite! Przełom Kamienicy jest zdecydowanie mniej popularny niż Brama Pravicka, więc na szlaku nie było tłumów. Przejścia przez tunele wydrążona w skałach urozmaicały drogę. Po około kilometrze dotarliśmy do punktu, gdzie zamieniamy środek transportu, z  własnych nóg na łódkę.

Na jedną łódkę wchodzi ok. 20 osób. Podobnie jak w przypadku jeziorka w Skalnym Mieście, Pan, który odpycha łódkę, jest również przewodnikiem. Pokazuje różne formy skalne, które mija się po drodze. W pewnym momencie wspomina o wodospadzie Czeska Niagara, który będziemy mijać. Wszyscy z podekscytowaniem czekają, aż zobaczą wielki wodospad… a tu nic. Okazuje się, że Czeską Niagarą jest woda wypuszczona z wiaderka za pomocą sznurka, która spływa po skale. Małe rozczarowanie 😛

Niagara

Na miejsce dopłynęliśmy po około 20 minutach. Po wyjściu z łódki czekał na nas prawdziwy wodospad, chociaż do Niagary nawet nie wolno go porównywać.

Czeska Szwajcaria - wodospad
Wodospad

Następnym etapem naszej wycieczki były 2 kilometry do Hrenska pokonane pieszo. W Hrensku wstąpiliśmy na obiad i wróciliśmy autobusem do Mezni. Uwaga, na czerwone autobusy Parku Narodowego – są sporo droższe od pozostałych!

Czeska Szwajcaria - Kamienica

Czeska Szwajcaria - tunel w skale

Czeska Szwajcaria - rzeka Kamienica

Czeska Szwajcaria – spływ Kamienicą – Informacje praktyczne:

• Cena przepłynięcia łódką – 80 kr/osoba,
  • Łódki pływają w obie strony,
  • Koszt Czerwonego autobusu z Hrenska do Mezni Louka to: 60 kr/osoba
  • Cała trasa – od Mezny do Hrenska (nie liczymy powrotu) zajęła nam ok. 2 godziny

Jeżeli nasza relacja: Czeska Szwajcaria – spływ Kamienicą, wywarła na Tobie pozytywne wrażenie, to zajrzyj również do naszych pozostałych wpisów. Na pewno pomogą Ci zaplanować wyjazd.